marți, 14 decembrie 2010

luare de atitudine!!! NU!

http://simonarrr.wordpress.com/2009/09/23/inglorious-basterds-un-fel-de-cronica-de-film/

Citeam via Misu, de acasa de la Silavaracald,
Un blog din care am extras articolul de mai sus.
Vroiam sa zambesc binevoitor la aplombul de atitudine luat de posesoarea blogului, dar citind comentariile, m-am decis sa fac nitel urat.
Deci pregatiti-va, ca dupa atitea chestii roz, revin in forta cu inca un articol negativ.
Atentionez ca limbajul poate fi socant si ca daca aveti copii, mai bine feritii, ca am piatra la rinichi si le faram dintii!

Citind articolul (pentru a nu va obosi sa dati click pe link), puteti afla cum posesoarea blogului s-a dus la film, a ajuns la o coada, si ca vreo 8 persoane s-au bagat in fata.
Nu am sa incep acum cu clisee de oameni cretin “asta e”, “Traim in Romania”, “Noi romanii suntem niste…” si urmarile urmeaza.
Nu incep cu astea, pentru ca pur si simplu nu cred in ele.
Singurul lucru pe care pot sa il spun este acela ca suntem printre putinele natii care nu stiu sa faca altceva decat sa isi vorbeasca de rau poporul.
Am fost in Spania, am fost in Italia si pe acolo se intimpla chestii sip e acolo e rau, darn u am auzit niciodata un spaniol sau un Italian sa zica ca natia lor e o natie nasoala, nesimtita etc.
Noi in schimb, pe unde ne ducem, ii pupam in cur pe ei sin e calcam in picioare propria natie de dragul de a fi compatimiti si de a primi o ciozvarta de ceva mai bun.
Revin insa la tema articolului.
Aflam mai departe din acel articol cum ca vezi doamne, posesoarea blogului nu a mai rezistat si a simtit ca trebuie sa ia atitudine.
S-a dus, a apostrofat pe lumea respectiva care se bagase in fata si la final plina de nervi, a plecat.
Urmeaza insa in postare, celebrele deja panseuri despre romani, cat de nesimtiti sunt, cum unii se baga in fata si cum ailalti de la coada stau si nu zic nimic.
Si vai doamne, de ce nu spunem nimic, de ce nu luam atitudine.

Acum ma stiti ca sunt adeptul atitudinii, adeptul comunicarii, dar si adeptul pragmatismului.
Nu sunt pentru actiuni decat daca ele au un beneficiu, un rezultat, actiunea de dragul actiunii ma lasa rece, nu rezolv nimic, dar mama ce atitudine am avut.

Nu asta e insa problema de azi, o felicit pe posesoare pentru atitudine, dar daca si-ar fi prezentat atitudinea si atit, ar fi fost bine.
Insa panseurile prezentate dupa, referitoare la atitudine si alte dinastea, ma fac sac red ca resortul e altul.
Am sa o parasesc pe posesoarea acelui blog momentan, pentru a extinde putin cadrul.
Observ din ce in ce mai des acest cliseu al atitudinii civice, sau mai de graba blamarea lipsei acesteia.
Cum am fi noi niste prosti, nesimtiti, ca nu actionam cand se baga unii in fata la coada, cand se bat doi, cand este furata o babuta in autobus, sau cand are loc un accident.

Pai este simplu stimati cititori, nu avem competentele necesare sa intervenim, iar prin interventia noastra putem sa agravam lucrurile mai mult decat sa le rezolvam.
Ati citit probabil acest blog, ati vazut ca am publicat o serie de aventuri ale unui anumit Ares, intr-o lume parca paralela fata de ce stiti voi in viata de zi cu zi,
Ei bine, aventurile alea, desi fictiune, ele sunt izvorate din niste experiente reale.
O sa ma intrebati, de unde sa ai tu asemenea experiente?
Pai foarte bine, va spun ca am locuit 12 ani in Buzau, la un internat. Si fiindca atitudinea fata de persoanele cu handicap in tara asta e aia care e, internatul respectiv e in marginea orasului.
Pentru a intelege Buzaul, el la lumina zilei e frumos, oameni linistiti, dar cand se lasa noaptea, e orasul scandalurilor cu romii din Simileasca, Bariera Brailei, Bariera Ploiestiului, sau cu smecherii din discotecile No problem si altele.
Este orasul in care clanuri mafiote celebre si-au avut traiul, din care amintesc numai de Vanghelie.

Revin la tema si va intreb, sa zicem ca luati atitudine in unul dincazurile expuse mai sus,
Vi se baga cineva in fata, vreun bronzat.
Comentati, faceti urat si culmea, va conced acest lucru, reusiti sa il convingeti pe bronzat sa se dea la coada, sau sa plece.
Ce va faceti insa daca dupa, multe zile la rand sunteti amenintati si cineva umbla dupa voi cu masina, doar ca sa va sperie, sau mai rau, poate sa va calce?
Stiu, o sa spuneti ca va duceti la politie, dar cei de isi permit asemenea lucruri, nu o fac fara sa fie siguri ca au un spate, asa ca...
Mai departe, mi s-a intimplat sa intru in scandaluri pentru a le aplana, iar cand intri intr-un scandal sa il aplanezi, nu intri pur si simplu precum bunicul meu care zicea „hai, mai dai doua si lasa-l”.
Trebuie sa intelegeti ca intr-un conflict, orice limita a comunicarii a fost depasita, nervii sunt in toi, iar acolo nu se mai poate discuta nimic.
Ai doua sanse, ori chemi politia, care oricum vine si sta si ea sa se uite, pana se bat aia bine, iar la final ei sa il aresteze pe ala care nu mai poate sa fuga,
Ori te bagi si actionezi.
Dar ce te faci, ca intri, actionezi, aplanezi conflictul, dar dupa, cand vine politia, aia sunt victime si tu agresor, ei liberi si tu numai bun de platit amenda (in cel mai bun caz), sau de facut inchisoare pentru vatamare corporala si tentativa de omor.
Si asta nu fiindca nu ai avea legea de partea ta, dar fiindca aia doi de se bateau, sunt unchiul, nepotul, fratele, fiul cuiva, iar tu, la naiba, se intimpla sa nu cunosti pe nimeni.
Inchei aici, ca sa nu ma traga slvc de urechi (hai mami, ca am scris putin azi),
Dar revin cu inca o tema bazata pe postarea respectiva si pe comentariile ei.
Ca o concluzie, admir nespus oamenii cu atitudine, dar nu admir pe cei care se erijeaza in diriginti ai societatii, presupunand ca ei detin adevarul absolut. Deci stimata posesoare a blogului respectiv, in urma unor experiente personale neplacute, eu mi-am promis ca nu mai intervin neam nicaieri, poate sa se bage oricine in fata la coada si oriunde.
Mai mult decat atit, ca un bun matematician ce sunt, am invatat ca un obiect, aflat intr-un spatiu, se supune regulilor acelui spatiu, asa ca daca aici merge cu bagatul in fata la coada, poate o sa incep si eu sa ma bag, ca doar eu nu oi fi mai prost.
Omul stimata posesoare de blog, este o fiinta adaptabila (dupa cum spune biologia), deci va urez adaptare usoara, sau emigrare usoara.

L.E. Sa presupunem ca totul ar merge perfect, aia de i-am suparat eu ma omoara, iar dupa ei sunt arestati, la ce imi mai foloseste?

3 comentarii:

coolnewz spunea...

SI cel mai amuzant mi se pare cum cei care au discursul cu "romanii fac si romanii dreg" nu se includ niciodata in categoria "romani" decit poate atunci cind vine vorba de Eminescu si Hagi! ;)

silavaracald spunea...

Și eu aveam tendința de a interveni până când am realizat că anumite tipuri de situații apar doar când participanții la ea sunt de un anumit calibru.
Când o tipă ia bătaie de la unul, în public, în mod sigur o merită, pentru că altfel n-ar avea ce căuta în tovărășia lui. Iar dacă cere ajutor, 112-ul e soluția; dau acest telefon pentru ea, dar după aceea îmi văd de drum.

black ares spunea...

@coolnews, da, stim sa fim prieteni la castig, dar cand vine vorba de impartit rahat, fug toti.
Dar nu vreau sa generalizez, tocmai de asta ma tem, de generalizari.
Ce nu imi place insa, e ca tu sa ma faci pe mine in toate felurile, iar dupa tu, din nestiinta, sau din alte motive, sa dovedesti ca nu esti departe de mine.
Eu daca stiu ca nu sunt sigur pe un lucru, sau ca nu am cunostinte, competente in domeniu respectiv, nu ma avant sa fac morala si chiar cand o fac (cand vorbesc de comunicare), las intodeauna si posibilitatea altor pareri, adica nu afirm cu litera de lege totul.
Adesea suntem inselati, crezand ca anumite activitati, nu se inscriu intr-un domeniu, neinscriindu-se intr-un domeniu (dupa parerea noastra) nu necesita competente pentru a fi practicate, deci isi da fiecae cu parerea impunand drept lectie ceea ce lui "i se pare".
Problema este ca orice activitate pe pamantul asta se inscrie intr-un domeniu de activitate si, deci, inainte de a vorbi despre ar cam trebui sa te si pricepi.
Deci, in cazul duduitei, ar trebui sa stie nitica psihologie pentru a putea sa se exprime despre subiectii in cauza ssi daca e absolventa de psihologie, inseamna ca e una destul de neinstruita.
Pentru ca altfel ar sti de motivatie si alte concepte, sau stimuli care actioneaza in luarea unei atitudini.

@slvc, da, e foarte bine ceea ce zici.
Dar stii, ca, uneori si faptul ca ai fost martor la un anumit episod, te poate califica printre indezirabili.
Eu am trait probabil prea mult prin mediile astea de jos pana sa ma ridic si am in sange un fel de cod nescris al lumii asteia, adica stiu instinctiv deja ce sa fac si ce sa nu fac in cazuri de conflict.
Si prima regula si cea mai buna, fa-te ca nu ai vazut, treci cat mai departe de conflict, fugi de acolo, fiindca nu se stie cum pot sa evolueze lucrurile.
Aveam un prieten care s-a intimplat sa ajunga la politie si sa petreaca o noapte la arest,
fiindca pur si simplu trecea pe strada in zona unui scandal.
In momentul in care el trecea pe strada, scandalul era in toi, a venit jandarmeria, a incercuit perimetrul si a caftit tot ce a prins in zona,
fiindca la descinderi in forta nu sta nici naiba sa te intrebe cine esti de ce, ei intra si acalmeaza conflictu si vad ei dupa cine si cum era pe acolo.
Asa ca prietenul meu a fost luat cu toti ailalti la un loc, dus la sectie si pana a venit cineva sa il identifice, a stat acolo.
Apoi nu e cazul sa mai vorbesc eu de intimplarile celebre:
Vezi cazul de la Craiova cu copilul respectiv, mai bine zis vezi cazurile de la Ceraiova, ca sunt multe,
vezi Marian Cosma si altii.