luni, 23 noiembrie 2009

scolile, noul camp de atac

Ma chinui de ceva vreme sa fac lumea sa inteleaga ca discriminarea nu e cel mai potrivit mod prin care integrarea persoanelor cu dizabilitati sa se realizeze.
Am contribuit prin exemplu personal la ridicarea nivelului de cunoastere al societatii despre persoanele cu dizabilitati.
Dar nu merge de unul singur, asa ca am atras Asociatia Nevazatorilor Filiala Interjudeteana Constanta Tulcea intr-o campanie agresiva de promovare a persoanelor cu dizabilitati de vedere.
Campania pe care eu am ticluit-o si impreuna cu ANR-Constanta Tulcea am pus-o in fapt se numeste dreptul la informare si respect.
Numele ales este sugestiv, noi respectam dreptul la informare al oamenilor, ei trebuie sa fie informatii corect in orice domeniu, in particular trebuie sa fie informatii corect si despre capacitatile, calitatile si de ce nu, defectele persoanelor cu dizabilitati vizuale.
Un numar mare de mituri, prejudecati, informatii eronate circula printre noi referitoare la persoanele cu dizabilitati.
Ne dorim sa distrugem aceste mituri, prejudecati si informatii eronate, vrem sa fim priviti cu alti ochi, dar daca nu noi vom face ceva, nimeni nu va face nimic.
Printre alte activitati din aceasta campanie, ne-am hotarat sa "atacam" scolile.
Stati linistiti nu va fi nicio lupta, vom merge in clase in cadrul orelor de dirigentie (consiliere), cultura civica si vom prezenta modul de viata al persoanelor cu dizabilitati, ce e corect si ce e gresit in informatiile care exista despre acestea, cum se interactioneaza cu o astfel de persoana.
Astfel speram sa avem generatii de oameni care sa fie corect informati si sa actioneze in consecinta.
Pe langa informatiile despre persoanele cu dizabilitati vizuale, elevii vor primi si informatii despre cum sa isi protejeze vazul.
Asa ca marti miercuri joi si vineri, noiembrie 2009 voi fi prin scoli, sa vorbesc, sa explic, sa dez bat si de ce nu sa ma joc.

Niciun comentariu: